tirsdag 8. mars 2011

Webjournalisten

Webjournalisten er "publiseringsmedium og virtuell redaksjon" for dem som studerer nettjournalistikk enten ved NITH (Norges Informasjonsteknologiske Høgskole) eller NKI Nettstudier. Under rubrikken Bli student? får vi vite følgende:

Studiet Nettjournalistikk med virtuell redaksjon er utviklet for alle som ønsker en grunnleggende innføring i journalistiske sjangere og ulike skriveteknikker med vekt på nettpublisering.
Studiet er tilpasset dagens medievirkelighet og passer godt både for de som trenger slik kunnskap i en arbeidssituasjon, og for alle som har en interesse for journalistikk.

Jeg har klikket meg litt rundt på siden, og funnet mye interessant å lese. Ikke minst intervjuene - med alt fra bokelskende mødre til godtemomser. I et av intervjuene, Det er greit å være rar, blir vi kjent med 23-årige Daniel Drageset som har lært seg 35 nasjonalsanger og kan alle verdens flagg. Jøss, han skulle vært med på quiz-laget vårt!! :)

En gang i tiden valgte jeg mellom å bli bibliotekar og journalist - jeg kom inn på begge utdanningene samtidig og hadde litt vondt i magen før jeg klarte å bestemme meg. Bare ved å kikke rundt på Webjournalisten kjenner jeg at dette studiet faktisk lokker. Hm... en gang i fremtiden, kanskje? Jeg er altfor glad i jobben min til i det hele tatt å vurdere noe annet, men å lære litt mer om webjournalistikk kunne jo faktisk være nyttig med tanke på at jeg sitter i webredaksjonen ved Mosjøen vgs og publiserer en god del nyhetssaker!

1 kommentar:

  1. Artig at du tok deg tid til å undersøke Webjournalisten nærmere og fikk igjen for innsatsen med interessante saker.

    SvarSlett