tirsdag 29. mars 2011

Facebook

Må bare gjøre litt reklame - bibliotekene ved Mosjøen vgs er på Facebook! :)


(og ja, jeg har brukt ScreenHunter for å kopiere og beskjære bildet)

Ved skolen vår er det en del lærere som har tatt Facebook i bruk i undervisningen (blant annet i norsk og samfunnsfag). Godt over halvparten av de ansatte har en egen profil. Og snart sagt alle elever.
Debatten om hvorvidt sosiale medier tar altfor mye tid og fokus fra skolearbeidet har vi ikke tatt stilling til. Det er nå engang der elevene er. Og da ønsker vi å gjøre et forsøk på å nå dem på den arenaen.

På siden vår vil vi legge ut boktips, linker og annet som elever og ansatte kan ha glede og nytte av. Vi håper at mange elever etter hvert "liker" oss sånn at vi når ut til flest mulig. Gjenstår å se hvordan det går...

Jeg har flere ganger opplevd å få venneforespørsler fra elever - dette har jeg konsekvent sagt nei til. Men nå kan jeg alltids henvise til bibliotekets side! :)

Veien blir til mens vi går - vi er akkurat startet opp - så erfaringer og konklusjoner får vi komme tilbake til ved en annen anledning. Magnhild har hintet om at vi blir satt opp på vgs-møtet til høsten...

3 kommentarer:

  1. Det blir spennende å høre hvilke reaksjoner dere får og om den blir brukt av elever og lærere. Hvis mange av elever og ansatte blir en del av siden er det jo en utrolig rask måte å gi informasjon. Elevene er jo inne på fb flere ganger for dag... Skal inn der nå og kikke og trykke "liker". Gleder meg til å høre dere på vgs-møtet på Mo!

    SvarSlett
  2. Kjempebra! Jeg har vært inne og registrert at jeg "liker" :-) Kanskje et bedre alternativ enn blogg? Som du sier; det er der elevene er.

    SvarSlett
  3. Alle liker Mosjøen, såklart!

    SvarSlett