torsdag 31. mars 2011

Inntrykk fra 2. samling

Det hele startet med en god del frustrasjon - toget fra Mosjøen til Bodø ble kraftig forsinket på grunn av "tekniske problemer av ukjent varighet". Etter å ha stått helt stille mellom Rognan og Fauske i halvannen time (dessuten helt uten utsikt siden vi befant oss mellom to små fjellknauser) kom det et nytt lokomotiv fra Bodø og vi kunde omsider tøffe videre på vår ferd. Men vi gikk glipp av formiddagens forelesinger og kom til universitetet når de andre studentene var ferdige med lunsjen... Det eneste positive med forsinkelsen var at jeg da rakk å lese noen kapittel i Fra digital ferdighet til kompetanse som jeg ikke rakk i vinterferien! :)

Jeg må forresten innrømme at jeg engstet meg litt over hjemreisen - været ble stadig dårligere. Var egentlig overbevist om at vi ville bli sittende mitt oppe på fjellet. Og jeg som ikke engang hadde med meg noe mer å lese!! Men turen gikk helt fint, vi var ikke mer enn 5 min forsinket til Mosjøen. Dagen etter, derimot, da var jernbanen stengt på grunn av uvær...

Forelesinga med Elisabeth Nilsen, om lærings- og læreplanteori, var veldig bra - men det ergrer meg at jeg var så fryktelig trøtt. Innimellom fikk jeg kjempe for å holde meg våken, og det hadde IKKE noe med foreleseren å gjøre, jeg syns hun er en veldig god formidler! Derimot hadde det så absolutt noe å gjøre med at jeg sto opp i 03.30-tida...

På IKT-fronten handlet mye denne gang om PhotoStory og PhotoFiltre. Det var artig å lære å lage bildefortellinger. Jeg har så vidt vært borti dette en gang før, men nå lærte jeg mye mer!

1 kommentar:

  1. Du skriver om kommunikasjonssvikt og kommunikasjon. Interessant å få vite litt om hva som fremmer og hemmer læring. Det er vanskelig å lære av å høre når man er trøtt. Bedre å være aktiv selv i praktisk arbeid.

    SvarSlett